Gizem'in hamilelik günlüğü // 29. hafta

Merhabalar,

29. haftada geçen haftaki hareketlerden tekmelerden eser yok. Konu bebek olunca, karında veya dışarıda, bir haftanın diğerine uymadığını ve hiç bir zaman da uymayacağını deneyimlemek için bir sinyal bu sanırım. Hareketlilik azalsa da kendini unutturmuyor; karnımın büyüdüğünü çok net gözlemleyebiliyorum, kalça ağrılarım geceleri uyandırmaya devam ediyor.



Geceleri uyandıran sadece tuvalet isteği ve kalça ağrıları da değil, artık fantastik rüyalarım sağolsun, onlar da uykumu bölmek üzere evrimleştiler. Normalde de bol aksiyonlu olan rüyalarım hamilelikle dizi film boyutuna geçmişti, şimdi kendilerini de aştılar. Aşırı gerçek, bilinç altını dürtükleyen, bol bebekli rüyalara geçiş yapmış bulunmaktayım. Sabahları yorgun uyanmama neden olsalar da en büyük avantajları içime gömdüğüm duygu ve düşüncelerimi terapi yardımıyla anlamamda kolaylık sağlamaları oldu. İnkar edemeyeceğim, çok yararlarını gördüm. Hamilelere tavsiyem terapi ile üzerlerinde çalışamıyorlarsa bile en azından kendi kendilerine rüyalarını irdelemek için zaman ayırabilirler. Anneliğe geçişteki korkularını, endişelerini anlamaya yardımcı olacaktır. Anlamak yolun en büyük kısmı zaten. Bebeği daha sağlıklı bir zihin ile karşılamak tüm annelerin, babaların ve bebeklerin hakkı. Keşke herkesin bu çalışmaları yapmak için vakti ve imkanı olsa...

Bu hafta duygusal olarak da kendimi çok çalkantılı hissediyorum. Ah bu hormonlar...
Biraz hareket getirsin diye, 29. haftayı bitirirken ufak bir yolculuk yapalım dedik. Anneannemler, teyzemler ve dayımları görmek için Can ile İzmir'e gidiyoruz bugün. Henüz fotoğraflar dışında benim göbekli halimi canlı görmediler. Haftasonu ayrıca normalde Hollanda'da yaşayan kuzenim Derya'yı da göreceğim. Derya da hamile ve aramızda sadece 1 ay var! O da benim gibi İzmir'e ailesini görmeye geldi. Hamileliği sevdiğin bir arkadaşınla aynı anda yaşamak gerçekten çok keyifli bir şey. Göbekli bir fotoğrafımızı çektirmeyi unutmamalıyız kesinlikle.

Yolculuk öncesi hafif hastalık belirtileri gösteriyorum. Etrafta bu kadar çok hasta varken birşeyler kapmamak elde değil sanırım. Umarım dinlenme ve sıcak içecekler ile atlatabilirim. Zaten bir dolu vitamin içiyorum, ilaç kullanmak hiç istemiyorum.

Hadi bana şans dileyin, çabucak iyi olayım.

Sağlıklı günler herkese,

Gizem xx



2 yorum: