Harmony Testi Duydunuz mu?

İkili test sonucum 1/300 çıkınca dünyam başıma yıkılmış gibi olmuştum. Olasılığı öğrendiğim gün dünya π günüydü ama benim için dünya 3 hafta boyunca  1/300 günü oldu. Çünkü 3 hafta sonra harmony test sonucum çıkacaktı ve rahatlayacaktım. Hamilelikte Harmony Testi duymuşsunuzdur.  Hamileler için yeni nesil tarama testi diye geçiyor. Down sendromu ve X ve Y kromozomu bozukluklarının saptanmasında kullanılıyor. Yaptırması ülkemizde zorunlu değil.  Doktorlar İkili test sonrası olasılığı kritik bulunan anne adaylarına tavsiye edebiliyor. Tabi her doktor tavsiye ediyor mu bilmiyorum ama benim doktorum İkili test sonucum 1/300 çıkınca işi garanti altına alalım bu nedenle ya Harmony testi yaptırın ya da amniyosentez dedi.   Harmony Testi sadece koldan alınan bir tüp kan ile gerçekleştiriliyor. Amniyosentezden hep çekinmişliğin vardı zaten. Harmony testin koldan alınan bir tüp kan ile hallolduğunu öğrendiğim an kararımı vermiştim. Harmony test yaptıracaktım. Tüpler Amerika'ya yollanıyor ve sonuç 3 hafta içinde elinizde oluyor.  Bu testi hastaneler yerine direkt laboratuarlarda yaptırınca bir tık daha ucuza geliyor. Ben Çiftehavuzlar gelab ‘de yaptırdım. Birkaç şubesi daha var. İnternet sitesinden inceleyebilirsiniz. 3 Hafta sonra inanılmaz rahatlamıştım. Hiçbir risk çıkmadı. Sonuçların geldiğini öğrendiğimdeki kalp çarpıntım üniversite giriş sınavında olmamıştı. Biricik bebeğim 15 hafta 6 günlüktü, bir sonraki hafta da oğluşum olacağını öğrenecektim. 
İkili test sonucu olarak sadece bir olasılık çıkıyor ve bu olasılıklar gereksiz yere hamileleri gerebiliyor . Aslında harmony test ülkemizde daha uygun bir fiyata ve zorunlu olsa da ikili test yaptırmadan direkt olarak harmony test yaptırılsa ve hamileler daha az gerilse ne güzel olur..


Görsel: 1907: Gustav Klimt, 'Hope II'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder