Biri Tek UMBLİKAL Arter mi dedi?

Sevgili tek umblikal arter hamile okur, bu bir rahatlatma yazısıdır. 

Doktorum, hamileliğimin yaklaşık 20. haftasında tek umblikal artersin dedi. Latinceye yatkınlığım olsada mavi ekran vermiştim. Neyyy tek umblikal arter mi? Bu da nesiydi şimdi? Doktorum, panik yapmamamı ama daha sıkı takip gerektiren bir hamilelik süreci yaşayacağımı söyledi.  

Tek umblikal arter, ultrasonda göbek kordonunda 3 yerine 2 damar görülmesi ile tanınabiliyor.  
Doktor, bebeğinde gelişim geriliği olabilir dediğinde,  kafam direkt zekaya gitmişti ancak burda gelişim geriliği deyince anlatılmak istenilen erken doğum  gerektirebilecek bir durum oluşma durumuymuş.
Yani kısaca bebek karnımda yeteri kadar beslenemez ise erkenden alınıp dışarıda besleme işlemine biz devam edeceğiz diyorlardı. 
Yüksek tansiyon yaşayabilirsin, ama bu da sadece bir ihtimalmiş. Hamilelikte kafamın içinde dolaşan milyon düşünce baloncuğuna, çok büyük bir baloncuk daha eklendi tabi. Yani özetle hamileliğime, yeni bir boyut olarak tek umblikal arter girmişti. 

Süreçte hep kendi kendime şöyle dedim; 

"Melis bunlar hep ihtimaller, sen pozitif ve iyi ihtimaller içinde kalacaksın. Sakın kafanı takma" 

Özellikle doktorum dediği bir şey, kafamın içinde sürekli kendi kendime tekrarladığım bir motto haline gelmişti. 

"Bunu düşünerek yaşayamazsın aynı İstanbul’un deprem bölgesi olup burda yaşamaya devam etmemiz gibi bir süreç bu."

Kafama yatmıştı. Deprem olma ihtimalini biliyoruz ama sürekli bu ihtimali düşünerek de kafayı yemiyoruz en azından. Ya da bu ihtimali sürekli düşünüyorsak taşınmak da bir seçenek.

Annemin bir kaç tanıdığının tanıdıklarında sorunsuz tek umblikal arter hamilelik geçiren olduğunu öğrenmiş ve az da olsa rahatlamıştım. Türkiye’de bloglara baktığımda ise bu durum ile karşılaşıp tecrübesini paylaşan bulamamıştım. Benzer deneyim yaşayıp sorunsuz bir hamilelik geçiren kişilere çok ihtiyaç duymuştum. 

Benzer deneyimler olsa rahatlatıcı olurdu... aa bak başkaları da yaşamış ama bir şey olmuyormuş psikolojisine çok ihtiyaç duyuyor insan. 
O nedenle bu yazıyı yazıyorum sevgili hamile okur.
34. Haftadan sonra kontroller sıklaştı. Doktorum haftada en az iki kez tansiyonumu kontrol etmemi istedi. Tansiyonum yüksek ise direkt ona haber vermem konusunda tembihledi. Tansiyonumu sürekli belli aralıklarla kontrol ettim. Riskleri sevmiyorum, aman bir şey olmaz ölçmeyeyim demedim. Çok güzel bir hamilelik geçirdim. Tek umblikal arter olmam hiçbir komplikasyon yaratmadı. 36. Haftama kadar işe devam ettim. Bol bol su içtim, yürüyüş yaptım. 38 hafta 5 günlük iken minik Çınar’ımı doğurdum. 
Eğer sende de tek umblikal arter var ise bu hiçbir şey demek değil. Moralini bozacak bir şey hiç değil. Çocuğun sakat olacak demek de değil. Doktorlar ihtimaller üzerinden konuşup, tüm ihtimalleri sana aktarabiliyorlar. 

Bu ihtimalleri üstüne alınma, pozitif düşün, hamileliğin keyfini sür. En azından ben öyle yapmaya çabaladım.  Her hamilelik biricik ve kendine özel...
Görsel: Mother Tree by *zgul-osr1113

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder