Anne sütü saklama (3-3-3 Kuralı)

Anne sütünün nasıl saklanacağı özellikle işe geri dönecek olan annelerin en merak ettiği sorulardan oluyor. En azından benim öyleydi. Buzdolabında kaç gün muhafaza edilebilir, işten eve gelirken çözülmeden nasıl getireceğim? Buzlukta 3 ay mı 6 ay mı kalabilir? gibi bir sürü soru geliyor insanın aklına.
Ben nasıl yaptığımı kısaca aktarmak istiyorum.
3-3-3 kuralını uyguluyorum.
Anne sütü;
3 saat dışarıda kalabilir. (oda sıcaklığı 19-26oC)
3 gün buzdolabında muhafaza edilebilir.
3 ay da buzlukta saklanabilir. (-18 oC)
İşte sütümü sağdıktan sonra sütü Lansinoh süt poşetlerine aktarıp, iş yerindeki buz dolabına koyuyorum.
İşten çıkarken süt poşetlerini termal süt çantama transfer ediyorum. Eve gelince de hemen buzdolabına koyuyorum. Hepsi bu.
Ertesi güne annem Çınar’a buzluktan çıkarıp benmari usulü ısıtarak içiriyor.

Kullandıklarım:
  1. Elektrikli Lansinoh Süt Pompoası ( Lansinohtan memnun kaldım )
  2. Süt Poşetleri ( Yine Lansinoh kullandım ama çeşitli başka markalar da mevcut) ya da cam kavanozlar da kullanabilirsiniz.
  3. Termal Çanta ( işten eve getirirken sütleri yerleştiriyorum.) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder