Çınar 15 Aylık

Çınar 15 aylık oldu. Zaman su gibi akıp geçerken tüm yaşanan anıları depolamak istiyor insan. Her adımını, her hareketini küçük zaman kürelerine depolayıp, istediğim zaman geri dönüp izleyebilsem keşke. Inside out filminden etkilendim sanırım.

Çınar, tam bir küçük adam oldu. Her söyleneni anlıyor ama henüz konuşamıyor. Yabancı dili öğrendiğimiz ilk zamanlar gibi... En çok tekrarladığı hece DEDE. Her şey DEDE şuan onun için. Ben işten geldiğimde ise çok net bir şekilde MEME MEME diye elimden tutup beni sürükleyerek koltuğa götürüyor. Memeye düşkünlüğü çok arttı diyebilirim. 2 yaşına kadar emzirmeyi düşünüyorum, şuan emmeyi bıraktırmak ile ilgili  hiç bir girişimim yok. Geceleri hala 2-3 kere kalkıyor, bazen ee eee ee diyerek tekrar uykuya dalmasını sağlayabiliyorum ama çoğunlukla  meme emmeden sakinleşmiyor. Ben de üstüne gitmiyorum, emziriyorum.  Bir de uzun süredir geceleri benden başka kimsenin kucağına gitmeme gibi bir özellik geliştirdi.

Her akşam banyo yaptırmaya özen gösteriyoruz. Zaten çoğunlukla banyo yapmak istediğini çok net bir şekilde belli ediyor. Banyoya gidip küvetinin içine girmeye çalışıyor ve o andan itibaren banyo yaptırmaz isek, bize resmen çektiriyor.
Son 1 haftadır banyodan çıkarmaya çalışmak da ayrı bir uğraş oldu. Kesinlikle çıkmak istemiyor, çıkartmaya başladığımızda çığlık çığlığa bağırıyor. Haydi hayırlısı!! Büyüme atağıdır diyerek sakin kalmaya devam ediyoruz.

Kendi kendine oynamayı çok sevmiyor. Mutlaka yanında olmamızı istiyor. Koltukta oturuyorsak bizi çeke çeke yanına oturtmaya çalışıyor. Bu ay ona bir çadır aldık. Çadıra bayıldı diyebilirim. Çadırın içine birimizden birini mutlaka sokuyor. 

Bu ay hafif bir ateş geçirdi. 3 gün sürdü. Ateş düşürücülerle idare ettik ve kendiliğinden düştü. Hafif bir boğaz enfeksyonuymuş. Az biraz öksürüğü kaldı, onu da atlatırsak tamamdır.

Çınar'ı  her gün dışarı çıkarmaya özen gösteriyoruz. Hem temiz hava  alması çok önemli, hem de bütün gün evin içinde kalmaya alışık olmadığı için sıkılıyor yavrucak. 

15. ayı da bu şekilde tamamladık. Bu yazı da istediğim zaman geri dönüp okuyabileceğim bir küçük zaman küresine dönüşsün o zaman.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder