Yenidoğan Sünneti

Bir oğlum olduğunu öğrendiğimde sünnet meselesini bebiş doğduğu gibi halletmek istedim. Hayatında sünnet, çocukluğundan kalan acı bir anı olarak yer etmesin, travma yaşamasın istedim.  Ayrıca yapılan araştırmalar yenidoğan döneminde sünnet olan erkek bebeklerin, idrar yolu enfeksiyon geçirme olasılıklarının sünnet olmayanlara göre belirgin derecede daha az olduğunu göstermiş. Ek olarak yenidoğan döneminde yara iyileşmelerinin son derece hızlı olduğunu okumuştum.  Her anlamda sünnetin erken yapılmasını bir avataj olarak gördüm.

Çınar’ın doğduğu günün ertesi sabaha yenidoğan sünnetini yaptırmayı planladık. Ancak Çınar doğduğu gün kan şekeri düşük olduğundan  yenidoğan bebek bakım ünitesine alındı. Sünnet olayı da bu nedenle ertelenmiş oldu.  Kafandaki planlar ile hayat uyuşmuyor kimi zaman. Çınar 4 gün yoğun bakım ünitesinde kaldıktan sonra evimize geldik. Hem Çınar hem ben kendimizi toparlayalım, sünneti peşisıra yapmayalım dedik ama yenidoğan sünnet sürecini de kaçırmak istemiyordum. Bu nedenle sünneti ilk 30 gün içinde yaptırmamız gerekiyordu. Çınar'ın  25.gününde sünneti yaptırmaya karar verdik. Sünneti Kadiköy Şifa Hastanesinde Op. Dr. Murat Mutuş yaptı. Murat Bey dünya şekeri , babacan bir insan. Bizi çok rahatlattı. Bir gün önce internetten bir sürü yorum okumuştum, bebek şöyle huzursuzlanıyor böyle huzursuzlanıyor diye. Murat Bey ısrarla öncesi ve sonrasında hiçbir fark olmayacağını belirtti. Ben çocuğunuzu size söylemeden sünnet etsem ve getirsem farkı anlamazsınız dedi. Dediği de oldu. Sünnet sonrası Çınar hiç huzursuzlanmadı. Yanımızdan alınıp getirilmesi toplam yarım saat sürdü. Geldiğinde  sakin sakin etrafa bakınıyordu. Emzirdim hemen. Kanama riskine karşı 2-3 saat hastanede beklememiz gerekiyordu. Hastanede bu süreci  geçirmemiz için bize bir oda vermişlerdi. Rahat rahat takıldık oda da. Hemşireler pansuman için geldiler, 2 pansuman sonrası artık gidebilirsiniz hiçbir sıkıntı yok dediler. Evde 2 gün boyunca banyo yapılmayacak ve günde 3 kere hastanede vermiş oldukları antibiyotikli pomad daire şeklinde pipi başı çevresine sürülecekti. Hepsi bu...
Gece uykusunda huzursuzlanmadı ve bir önceki gece kalktığı kadar kalktı. Ne eksik ne fazla. Yani Murat Bey’in dediği doğruydu, bize söylemeden sünnet etse getirse Çınar'daki farkı anlamazdık. 2 gün sonra banyo yaptırdık. Banyo ile daha da hızlı toparlandı. İşin özü kendi adıma çok doğru bir karar vermişiz. Kendi tecrübelerimden yola çıkarak yenidoğan sünnetini kesinlikle tavsiye ederim. 

Fotograf: instagram spiritysol

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder