Anneliğin Ata Sporu, Evham..

Evham evham evham… Çınar’ın dört aylık macerasında sıklıkla bana eşlik eden duygu. Engel olamıyorum ne yapayım. Baran’a diyorum ikinci çocukta daha rahat olunuyormuşJJ ama bu onu kandırmak için yeterli sebep olmuyor tabi ki. Baran tek çocukta kalmakta kararlı, ben ise koşullar el verse beşe kadar giderim :P
Çınar doğduğu gün yoğun bakıma alınmıştı ve dört gün kadar da yoğun bakımda kalmıştı. Ne oldu ne olacak derken evham içime çöreklendi. Kan şekeri yükseldi düştü derken içim eridi gitti. Hastane fazlı bitip eve geldiğimizde de evham tam gaz devamdı. Hastanede ki evhamın yerini eve uyum sağlamaya çalışma telaşı aldı. Biberonları kaynatsak mı sterilizatör mu kullansak dan lohusa hallerine değin bin bir türlü ruh hali... Evdeki düzende de her emzirmeden sonra ilave olarak kaşık biberon ile anne sütü takviyesi yapıyorduk. Doktorumuz bir süre daha bu şekilde devam etmemizi istemişti.  Yani emzirme bittikten sonra bir sonraki sefere kaşık biberon ile ilave takviye için süt sağmam gerekiyordu. Emzirdikten sonra bana kalan azıcık uyku süremin bir kısmı da böylece gitmiş oluyordu. En zayıf noktam uyku olduğu için bu süreçte sanırım en zorlandığım kısım uykusuzluk kısmı oldu ama ilginç bir şekilde buna da alıştım. İnsanoğlu neye alışmıyor değil mi:) 3 saat aralıksız uyuduğumda dünyalar benim oluyordu. Tabi bu süreç sonsuza kadar sürmüyor allahtan. Uykular hafiften düzene girdi derken bu seferde Çınarım öksürmeye başladıL ateş yoktu sadece kuru kuru öksürüyordu, ilk hastalık hemen soluğu doktorda aldık. Şu aşamada hemen ilaç verilmez sen bol bol emzir dedi. Tabi bu arada ağlamalar vızıldamalar çoğaldı, uykudan öksürükle uyanmalar derken, bir doktora daha götürdüm. Bu defa  Dr. Nüvis Kaya Tataroğlu’na gittik. Her gün ilave 100ml sıvı daha alsın dedi. Su, rezene ve elma suyu olmak üzere. Rezene ve elma suyu 15ml, su alabildiği kadar. Bir de burnuna yumuşaması için anne sütü damlatıyorum. Çok işe yaradı. Eczaneden damlatmalık ufak bir şişe aldım. Salı’dan beri öksürük devam ediyor. Umarım ilaca gerek olmadan atlatır minik Çınarım. Bu sebeple uykuya dalması epey zorlaştı, biraz önce uzun uğraşlar sonunda uyuttuk. Öksürdüğü için yatağı da eğimli yaptık,  gündüz uykuları için de araba koltuğunu kullanıyoruz. Öksürüğü için evham yapmamaya çalışıyorum ama ilk öksürük olunca böyle telaşa kapıldım sanırım. Dediğim gibi ikinci çocukta daha rahat oluyormuşsunJJ Göreceğiz dostlar…



Görsel: Anne Geddes

3 yorum:

  1. Gizem, ikiz olunca hiç evham olmuyormuş mesela:)

    YanıtlaSil
  2. haha tam çözüm iyiymiş, peki ikizi nasıl yapıyoruz, pozisyonları falan mı var :P

    YanıtlaSil