Bebekle ne zaman gezmelere tozmalara başlayabiliriz?

Çınar doğduğu zaman kafamdaki sorulardan biri de "Çınar’ı ne zaman dışarı çıkarabilirim?" sorusuydu. İlk hafta kontrolleri için doktora gidiş gelişleri saymıyorum. Benim sorduğum pusetine koyup ne zaman en yakın parka veya markete birlikte gidebileceğimizdi. Sorunun net bir cevabı yok aslında. Bu, anne ve bebeğe göre değişken bir süreç, bunu anladım. Annenin ne zaman hazır hissettiği çok önemli bir kriter. Bebeği her gün dışarı çıkarmanın bebeğin bağışıklık sistemini kuvvetlendirdiği, bu nedenle ilerleyen zamanlarda bebişlerin daha az hastalandığı söyleniyor. Biz ilk kez 25. gününde dışarı çıkardık. Tabi demin bahsettiğim doktor gidiş gelişleri haricinde. Sonrasında yakın bir dostumuzun doğum günü için bir restorana gittik. Bu da bizim için bir mihenk taşı oldu. Dışarı çıkıp birlikte bir şeyler yaptıkça rahatladık. Aa oluyor yapabiliyoruz, hallediyoruz dedikçe gaza geldik. Çınar Şuan 4 aylık, her gün dışarı çıkıyoruz. Kar yağdığında da çıkardık. Dışarıda kalma süresini havanın durumuna göre belirliyoruz. Bugün de İstanbul Modern’e gittik.
Yurt dışında müzelerde gezerken minicik bebeklerle müze gezen insanlara hep çok özenmişimdir. Bende gittiği her yere bebeğini, çocuğunu da götürüp onlarla ortak bir hayat kurgulayan ebeveynlerden olmak istemiştim. Bebeğiniz olmadan nasıl bir gün planlayıp geçiyorsanız, bebeğiniz ile de bunu yapabilmek pekala mümkünmüş. Yaşayıp görüyoruz. Her deneme sonrası çok mutlu oluyoruz.
İşin ilginç kısmı bebeğiniz doğmadan kafanızda belirlediğiniz annelik modeli doğduktan sonra değişebiliyor. Ben çocuğumu şöyle büyüteceğim dediğiniz, böyle asla yapmam diye ahkam kestiğiniz şeyleri bir bakmışsınız yapmışsınız. Kesin uygularım dediklerinizin üstünde de yeller esiyor. Doğumdan sonra hormonlar daha bir aktif oluyor sanırım. J Bir bakmışsınız yavrusunu korumak için her şeyi yapabilen bir kediye dönüşmüşsünüz. İlk zamanlar bende biraz daha korumacı yaklaşıyordum ama yavaş yavaş gittikçe rahatlıyorum, rahatlıyoruz. Önemli olan kendinize ve bebeğinize zaman vermek. Zamanla her şey kafada oturuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder