Süt izni Sendromu


Geçen hafta itibari ile süt izinlerim bitmiş bulunuyor. Yani bundan böyle Cuma günlerim Çınarık günü olamayacak.
Her gün 1,5 saat olan süt izni  bizim işyerinde genellikle haftada 1 tam gün izin şeklinde kullanılabiliyor. Ben de Cuma günleri kullanıyordum. Haftanın dört günü çalışmanın dayanılmaz hafifliğini yaşıyordum ve artık bitti. Bu konuda çok doluyum. Hatta sinirliyim, kızgınım, kırgınım. Off ki ne off dertliyim. Alışamadım ve kabullenemedim. Hatta kabullenememenin verdiği gazla kamu çalışanları için yürürlükte olan kanunu, özel sektör içinde geçerli sanıp IK departmanını ayağa kaldırmışlığım var. Sonra kös kös yerime döndüm tabi.

Neymiş efendim kamu çalışanları için geçerli kanun ile sgk çalışanlarına tabi kanun birbirinden farklıymış!! Kamu çalışanı annelerinin süt izni süresi daha uzun. Eğer Kamu çalışanıysan bebeğinin süt ihtiyacı daha fazla diye düşünmüşler herhalde. Hangi sektörde ne şekilde çalışırsan çalış annelere tanınan hakların eşit olması gerekir. Kamuda farklı, özel sektörde farklı uygulamayı aklım almıyor arkadaş. Annelik anneliktir. Her bebeğin süt ihtiyacı aynıdır. Süt izin süresi nasıl farklı olabilir yahuuu… Annelik hakkını geçtim süt izni “çocuğun” hakkıdır ve bu hakkı çalıştığın kuruma göre şekillenmesi kadar tutarsız bir uygulama olamaz.

Dünya Sağlık Örgütünün, UNICEF’ in önerisi ve Sağlık Bakanlığımızın politikası;  “bebeklerin ilk 6 ay su bile verilmeden sadece anne sütüyle beslenmeleri ve 6. aydan sonra da uygun ek beslenme ile  beraber emzirmenin 2 yaşına kadar sürdürülmesidir. Buna karşın 2 yaşına kadar devam etmeyen süt izni politikası, bu ne perhiz bu ne lahana turşusu dedirten cinsten. 

Eğer Kamu çalışanı isen;
Süt izni süresi:
  • Memura, doğum sonrası analık izni süresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda günde üç saat, ikinci altı ayda günde bir buçuk saat süt izni verilir.
 Eğer SGK çalışanı isen;
  • Doğumdan sonra işçilere 1 yaşından küçük çocuklarını emzirmeleri için günde1,5 saatlik süt izni verilir. 
Tamam 2 yaşına kadar süt izni olma ihtimalini  geçtim, ama eğer kamu çalışanı olsaydım yaklaşık 3 ay daha günde 1,5 saatlik iznim olacaktı. Ama ne yazık ki annelik haklarımızı eşit görmemişler. Ve bana ayrılan süre dolmuş dostlar.
Bir SGK lı olarak bu Cuma çalışıyorum…ve bundan sonraki Cumalarda ...
Happy Friday ozaman.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder