Doğum Hikayem- bir küçük eylül meselesi

Benim bir küçük eylül meselem Çınarım oldu. 3kg pamuk oğlan, geçen sene eylül ayının tam ortasında planlı sezaryan gününü bekleyen ailesine sürpriz yaparak daha erken kendi istek ve arzusuyla dünyaya geldi.  12 Eylül Cumartesi gecesi Baran’la mısır patlattık ve uzun süredir izlemek istediğimiz Dallas Buyer Club filmini izlemeye koyulduk. Tabi benim ayaklar şiş durumda olduğundan altına bilimum yastık yorgan koyarak ayaklarımın sürekli havada gezdiği bir dönem. Çınar 38+6 haftalık. Film baya etkiledi çok hoşumuza gitti meğersem Çınar doğmadan izlediğimiz son film Dallas Bayer Club a kısmetmiş.

Gece regl tadında sancılarla uyandım. Baktım sancılar belli aralıklarla girip girip çıkıyor. Dedim Baran kalk doğuruyorum galbaJ Baranla sancı aralıkları ne kadar sürüyor diye zaman tuttuk baktık hep aynı aralıklarla geliyor sancılar. Annemler yakında oturuyor, onları aradık bizi almaya geldiler.  Doğum olacak diye düşünmedik aslında. Hastaneye gidip kontrol ettirelim içimiz rahat etsin diye düşünmüştük. Doğuma daha var ne de olsa diye düşünüyorduk sanırım. Bunlar olsa olsa doğuma hazırlık ön sancılardır demiştim lakin öyle değilmiş…

Hastaneye gittiğimizde beni NST’ye bağladılar. Sancılarım geldiğinde yanımda kim varsa elini sıkıca sıkıyordum. 3-4 dakika içinde yine rahatlıyordum. Derken bu şekilde 40 dakika geçirmişimdir. Saat 04:00 suları olmuştu sanırım. Hemşire bu kadar kayıt yeterli dedi grafiğe baktı ve evet  görüyorum görüyorum  bunlar doğum sancıları dedi :p  Nöbetteki kadın doğum doktoru tamam bir de muayene edelim doğum başlamış ise doktorunuza haber vereceğim dedi.  Bu arada bizim doktor Kadiköy Şifa’ nın doktorların Nihan Dedeoğlu. Açıklık var mı diye bir baktık 2 cm açıklık olmuş. Suyum henüz gelmemişti. Doğum başlamış dedi. Doktorumu aradılar, daha önce sezeryan planlamıştık. Haftaya Perşembe doğuracaktım ben. Sezeryan olacağıma en çok annem sevinmişti. Normal doğum olursa hangi ara lohusa şerbetini hazırlayacağı düşüncesi çok germişti annemi :P Çarşambadan güzel güzel kaynatacaktı işte ama oldu mu olmazzz. Çınar normal doğum ile başlayıp sezeryan ile sonlanan bir doğum hikayesinin meyvesi . 

Çınarın boynuna kordon dolanmıştı riske atmak istememiştim.  Kafamda soru işaretleri ile normal doğuma girmek istememiştim açıkçası. Normal doğumu ucundan yaşamış biri olarak ikinci çocuğum olursa şayet ve her şey yolunda giderse normal doğum deneyimi yaşamak çok istiyorum ama her ne olursa olsun bu süreç  "bütün olarak" bir mucize. İster sezeryan ister normal doğum olsun bir önemi yok. Esas bunu vurgulamak istedim. Sezeryan doğum yapan anne daha güçsüz ve ya daha az anne gibi bir durum kesinlikle söz konusu değil. Önemli olan bebeğin nerden çıktığından çok sağlıkla kucağımızda olması.

Saat 06:15 sularında epidural sezeryan ile Çınarım doğdu. 13 Eylül sabahı bir melek veriler kucağımıza. Meleğimiz şuan 1 yaşında. Nice senelerin olsun Çınarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder