Ah bu ben kendimi nerelere koysam?

Ah bu ben kendimi nerelere koysam?
Hangi köşe başında uyusam da uyanmasam.

Çınarık 10 gün sonra tam 1 yaşına basıyor. Bir aydır elinden tutunca pıtı pıtı yürüyordu. Şimdi de birkaç adım atıp toto üstü oturuyor hemen. Ayakta hiçbir yere dokunmadan durma süresi de hayli uzadı. Kaç yaşındasın Çınar diye sorunca parmağını 1 yapıp uzatıyor ben öğrettim ehe ehe böbürleneyim. Ama tabi soruma canı isteyince karşılık veriyor. Bazen soruyorum ilgisini çekmeyi başaramadıysam kesinlikle cevap vermiyor beyefendi.
Daha hiç tavuk yedirmedim desem. Et ve balık veriyorum. Tavuklara güvenim hiç kalmadı. Hamileyken de doktorum bana tavuk yemeni tavsiye etmem demişti. Yararından çok zararı var. Organik gezen tavuk hangi markanın alacağımı da bilemedim. Dedim en iyisi köye gittiğimizde köyümüz yok o ayrı ama bir gün bir köye gittiğimizde yeriz elbet. Çınara yedirmiyorum dedim ama bizde yemiyoruz. Yani ailecek tavuk karşıtı bir duruş söz konusu. Kuzu etine bayılıyor, balık en kolay yedirdiğim yemek oluyor. Dün akşam balık çorbası yedi mesela kaç kaşık yedi sayamadım.
1 yaşına basmasını iple çekiyordum. En baş nedeni yemek konusunda bazı bazı yasakların ortadan kalkması. Artık birlikte seyahat de daha kolaylaşacak diye düşünüyorum.
Birkaç haftadır simit vermeye başladık. Bizimki pusette durmayan veletlerden. Pusetinde uslu uslu duran bir bebe gördüğümde gözümden ince bir yaş süzülüyor resmen. Pusette kalma süresini uzatan yegane aktivite eline kemirebileceği bir şeyler vermek oluyor. Elma olsun armut olsun galeta olsun veriyorduk. Yeni yeni simit vermeye başladık. Baya oyalıyor kendisini. Bizim bir diğer kurtarıcımız da kangurumuz, pusetin altında adete bir can simidi. Kendisini pek seviyoruz. Dışarıda uykusu geldiğinde de kanguruda ee eee seslerini çıkartarak kendi kendine ninni söyleyip göğsümüzde uykuya dalıyor. Bizimki Ergo baby 360 Kanguru. İnanılmaz memnunum. Fiyatı bazı markalara kıyasla yüksek ama inanın değiyor. Kalıp gibi değil bir kere. Kumaşı sling gibi bebeğin şeklini alıyor. Ergo baby öncesi sling kullanmıştım ama pek rahat edemedim. Ben biraz aceleci bir tipim bağlamak için pek bir uğraş gerekiyordu, dışarda söküp tekrar bağlaması zor geldi bana bir de belime çok yük biniyordu. Kısaca Ergo baby den memnunuz. Her tatilde kurtarıcımız oldu. Dışarı çıkarken eşimle birbirimize kanguruyu sakın unutmaaa diye diye bir hal olduk.

Evet başladığım gibi bitirmem gerekirse “Ah bu ben kendimi nerelere koysam?”.
Çok uykum varrrr!  1 senedir deliksiz uyku yüzü görmedim. Her türlü mecrada bu konuda konuşmak, ahlanıp vahlanmak istiyorum. Rahatlatıyor. Gece düzenimiz hala oturmadı. Çok sık kalkıyor Çınar. Çalışan anne olunca gece özlem giderme seansı gibi de oluyor hem Çınar  hem de benim için. Şimdi hasta diye çok bulaşmıyorum ama iyileşir iyileşmez gece 12:00-05:00 arası emzirmeyi kesmeyi düşünüyorum bakalım.Hayırlısı...
Dün iş yerindekiler hala emziriyor musun 6 aya kadar değil mi emzirme işi diye sordular dedim 2 yaşına kadar emzirin diyolla. 
İnandıramadım dediler olmaz öyle şey. Dedim Pehh!! açın bakın dedim dünya sağlık örgütü ne diyor sonra gelin konuşalım. Pek bir şaşırdılar. 
Dedim işte böyle  anneler yalan konuşmaz.  Bakalım biz kaçı göreceğiz…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder