Yulaflı Kurabiye


Malzemeler:

200 gr margarin
¾ su bardağı pudra şekeri
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 çay kaşığı tarçın
4 yemek kaşığı yulaf
3 su bardağı elenmiş un

Yapılışı:

Margarini eritin ve ılıması için bekleyin.
Büyük bir kapta margarini ve pudra şekerini çırpın.
Yumurtayı ilave edin ve çırpın.
Ayrı bir kapta un, kabartma tozu, vanilya, tarçın ve yulafı karıştırın.
Bu karışımı, yumurtalı karışıma ekleyin ve elinizle yoğurun.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve top şekline getirin.
Hamurları yağlı kâğıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 30 dakika pişirin.

Ankara’da üniversitede okuduğum yıllarda, İstanbul’a ailemi ziyaret etmeye giderdim. Yurtta kaldığım için annemin güzel mutfağına kavuşmak beni çok mutlu ederdi. Tabi mutfağını kullanmama izin verdiği sınırlar içerisinde mutluydum:) Yapmaktan hiç vazgeçmediğim bu kurabiye, benim ilk tarif denememdi. Bana o yıllarımı ve ev kokusunu hatırlatır...

Tüm tariflere Pinhan Mutfak adresinden ulaşabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder