Çınar 16 Aylık

Çınar 16 aylık oldu. Bu ay Çınar biraz hastalanmıştı. Burun akıntısı ile başlayıp, hastalık ateşe doğru evrilmişti ve bu ayın en büyük başarısı hastalığı antibiyotiksiz atlamak oldu. 3 günün sonunda ateşi düştüğü için doktoru da “gerek yok kullanmasın” dedi. Bu süreçte Çınar’a doğal antibiyotik alternatiflerinden soğanlı bal içirdim.
  •   Soğanı küp küp kestim içine 1 çorba kaşığı bal koydum ve birkaç saat beklettim. Karışım sulanıyor ve her gün 1 çay kaşığı kadar içirdim. 
  •   Bunun yanında ıhlamur, elma, tarçın karışımı bitki çayı hazırladık.
  •  Burnunu serum fizyolojik ile açık tutmaya çalıştık,
 derken hastalıktan kurtulduk. Umarım bir daha uzunca bir süre kapımızı çalmaz.

Doktoru, 18. Aya kadar kontrole getirmenize gerek yok dedi.
D vitaminini 18. Ayın sonuna kadar devam ettirin dedi. Bir yaşında kan sayımını yaptırdığımızda, Çınar’da demir eksikliği çıkmıştı. Demir takviyesi veriyorduk, extradan demir alınımını da aralık ayının sonunda bıraktık.

 
Çınar tam bir cırcır böceği oldu. Sürekli bir şeyler anlatmaya çalışıyor. Bir heceye takılıp arka arka sürekli o heceyi tekrar ediyor. Bu ay dede dışında net bir şekilde anne demeye de başladıJ işte budur. Nasıl mesudum evladım bilemezsinJ

 
Alma(elma), nerde, bu(su), anneanne, dede, yok, mama, meme bu ay repertuarına ekledikleri…

 
Uykular ahh o uykular, geceler dillense de konuşsa diyorum. Meme emdiği için uykularda bir gelişme yok maalesef. Memeyi bırakana kadar da iyileşme beklemiyorum artık. Umudu kestim. Memeyi bırakınca geceler kesintisiz olacaktır.

 
Kar ile ilk kez geçen sene 3 aylıkken tanışmıştı ama bu sene tabi daha bir farklı oldu. Kara ilk dokunmak istemedi, tedirgin oldu gibi… yavaş yavaş her gün dışarı çıkarta çıkarta alıştırdık. Eldiven ile daha rahat hissetti, eldiveni takınca rahat rahat kara dokunmaya başladı.

 
Gündüz uykuları bu haftaya kadar günde 2 kere oluyordu. Sabah 10:30-12:00, öğleden sonra da 15:30-17:00 arası uyuyordu. Bu hafta tüm günler tek uyku ile geçti. Öğleden sonra saat 17:00 de uyandıktan sonra akşam uyuması saat 22:00 yi buluyordu. Tek uyku ile akşam uykuları da erkene çekilmiş oldu.

 
Süpürgeye deli oluyor. Ne zaman süpürgeyi çıkarsam benle birlikte süpürmek istiyor. Geçen gün T çetvelimi bulmuş, onu süpürge gibi yere doğru tutarak, ağzıyla vuuu vuu süpürge sesi eşliğinde tüm salonu süpürdü.
Mutfakta iş yapacaksam, Çınar’ın yanımda oyanlanması için tarçın çubuklarını koyduğum kabı veriyorum, içinden çubukları çıkartıp tekrar kabın içine koymasını istiyorum, bir süre oyalanıyor.

Su konusunda başımız dertte. İnatla su isteyip, vermeyince kıyamet kopuyor….suyu ağzına alıp dışarıya püskürtüp bütün üstünü sırılsıklam yapana kadar evin içinde  dolaşıyor. Olay yakalamaça dönüyor, yakaladığım gibi  hemen üstünü değiştiriyorum.

Aklıma şimdilik bunlar geldi.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder